בידוד רעש במסעדות

בעלי מסעדות שרוצים להבטיח לקהל הלקוחות חוויה נעימה צריכים לדאוג לרמה גבוהה ובלתי מתפשרת של בידוד אקוסטי. את היתרונות של הבידוד האקוסטי במסעדות ניתן לראות בכמה היבטים בולטים:

א. ההיבט החוויתי – אנשים בוחרים האם לחזור למסעדה מסוימת לא רק לפי הטעם של האוכל, המחיר או המוניטין. הם מצפים לקבל חוויה של 360 מעלות ולא מוכנים להתפשר על פחות מזה. כתוצאה מכך, בעלי מסעדות נדרשים לעשות הכל על מנת לחדד ולחזק את ההיבט החוויתי. אחת הדרכים לעשות את זה היא באמצעות בידוד שימנע חדירת רעש מבחוץ ויהפוך את המסעדה למקום שנעים להיות בו.

ב. ההיבט החברתי – מסעדות רבות משמשות כמקום מפגש חברתי. במקומות כאלה מצפות קבוצות שלמות של אנשים לשוחח אחד עם השני בלי לצעוק, בלי להתעצבן ובלי שהחוויה שלהם תיפגע. הבעיה היא שבמסעדות בלי בידוד רעש אי אפשר לדאוג לתנאים כאלה, ולכן צריך לעשות זאת כבר במהלך הבנייה והתכנון של חלל הפנים.

ג. ההיבט הכלכלי – יש בעלי מסעדות שמציבים סדר עדיפויות לקוי ולכן מוותרים על בידוד רעש לטובת דברים אחרים. זו כמובן טעות גדולה שעלולה לעלות ביוקר, כי אין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני. סועדים שמגיעים למקום חדש ומוצאים בו רעש וחוסר סדר לא יחזרו אליו – אז עדיף לבעל המסעדה להשקיע מלכתחילה בבידוד יעיל.

איך משיגים בידוד רעש במסעדות?

כיום כבר לא צריך להתאמץ על מנת להבטיח רמה גבוהה של בידוד אקוסטי במסעדות. יש מגוון רחב של חומרים שבעזרתם ניתן להשיג פתרונות כאלה במהירות, ביעילות ובעלות כלכלית משתלמת. על קצה המזלג ניתן למשל להזכיר צמר סלעים שמיושם בין מחיצות ותקרות במסעדות, אריחי בטיחות סופגי רעשים מגומי ממוחזר בצבע שחור למטבח של המסעדה או לחלל הכניסה וכמובן לוחות סיבי עץ לספיגת תהודה במקומות קטנים.

בשורה התחתונה, לבעלי מסעדות אין תירוצים ועליהם לדאוג לבידוד רעש ברמה הגבוהה ביותר. הם יכולים לעשות זאת על ידי התייעצות עם אנשי מקצוע ובעיקר למען החוויה המשותפת של כל הסועדים, האורחים וקהל הלקוחות שלהם.