אוכל בריא מכל עדה

מאכלי עדות נחשבים לסוג אוכל מאד אותנטי ומאד טעים. מסעדות רבות מנסות לעשות מאכלי עדות בכל מיני צורות ובכל מיני סוגים אך בפועל, כל אחד יודע שאין כמו הדבר האמיתי. במאמר לפניכם, נעסוק בסוג של אוכל בריא מעדות שונות המוכרות לנו.

מאכלים מגוונים

עם ישראל זכה בריבוי עדות בתוך עצמו. כל עדה הביאה איתה את מאכלי העדות המייחדת אותה כך למשל התימנים הביאו את מאכלי הבצק, המרוקאים הביאו את החריף, הטריפולטאים הביאו את סוגי בשר שונים, הפרסים הביאו את העשבים הירוקים ועוד. כל עדה עם האוכל שמייחד אותה.

עניין התודעה

היום, כל נושא התזונה הנכונה נכנס חזק לתודעה שלנו ולכן החלטנו להביא מספר מאכלי עדות עם דגש על בריאות. אתם תופתעו!

לתימנים יש את החוויאג'

כל תימני מכיר את החוויאג' והם יגידו שאין מרק תימני ללא חוויאג' בתוכו. החוויאג' תורם בצורה ישירה לטעם של האכל וכן לבריאות גופנו. אם מדובר על תזונה נכונה אזי החוויאג' הוא בהחלט נכנס לקטגוריה זו.
התערובות הבסיסיות של החוויאג' מורכבות ממרכיבים בריאים מאד כגון כורכום, כוסברה, הל, כמון, חילבה ופלפל. לכל אחד ממרכיבים אלו יש תכונות בריאות התורמים למערכות הגוף, מצמצמים סיכויים למחלות שונות ועוד.

מאכלי עדות שונים

לפרסים יש מרקים בריאים (מאד)

כאשר מדובר על אוכל פרסי בריא נראה כי הדבר כמעט ולא אפשרי. הרבה מהאוכל הפרסי מבוסס על אורז ותפוח אדמה או בקיצור פחמימות. עם זאת הפרסים ידועים במרקים שלהם, מרק הוא סוג של אוכל שממש קל לעשות אותו בריא ומזין. לפרסים יש שלל מרקים שיכולים בקלות להכנס לקטגוריית תזונה נכונה ובריאה. שני מרקים ידועים אצל הפרסים הם: מרק סגול עם סלק ומרק כתום עם דלעת. גם דלעת וגם הסלק ידועים בתכונות הבריאות והתזונתיות שלהם.

לעיראקים יש את העמבה

אמנם הרבה מכירים את העמבה כמאכל עיראקי לכל דבר אך בפועל העמבה הגיעה אל המטבח העיראקי דווקא מדרום הודו, למעשה המילה עמבה היא מילה מהשפה ההודית הנפוצה בעיקר במערב הודו. העמבה מלאה במרכיבים בריאים כאשר הבולטים בהם הם המנגו, החילבה והכורכום.  המנגו מלא בויטמינים כמו C ו- A ובכמויות גדולות של בכמויות גבוהות ואנטי אוקסידנטים. החילבה מחזק את מערכת העיכול והמערכת החיסון. בכורכום קיימים לא מעט נוגדי חמצון ודלקת, זהו אחד התבלינים הבריאים שיש.

לסיכום

זה נכון שרוב מאכלי העדות מלאים בשמן, תיבול גס, ומרכיבים פחות בריאים אחרים אך אם נצלול אל מטבחי העדות נוכל למצוא מגוון מאכלים בריאים היוצרים תזונה נכונה ובריאה בזכות מרכיבים ספציפיים. מאכלי עדות ידועים בתור מאכלים עם הרבה מסורת שלא כל כך משנים את המבנה שלהם.