איך לבחור מסעדת בשרים איכותית

הבשר הוא מוצר הדגל בתחום הקולינרי, כאשר חובבי הבשר הקרניבורים מוכנים להשקיע, לנסוע למרחקים ולשלם, בעבור ארוחות בשר עשירות, שבמרכזן נתחי בשר טריים, מיושנים ומשובחים.  הרשת מלאה בפרסומים אודות המבורגריות ושיפודיות מקומיות שמבטיחות חוויית בשרים שמימית, אך במבחן התוצאה מעט מסעדות בשר מספקות את תאוותם של חובבי הבשר האיכותי.

איך לבחור מסעדת בשרים איכותית?

מסעדת בשרים איכותית
  • המלצות – המלצות ממכרים וחברים היו ועודן השיטה הטובה ביותר בתחום הצרכנות כולו, ועולם המסעדות בתוכו. אין כמו חוויה מתוארת של חברים ובני משפחה שהיו, חוו, נהנו מן האווירה וטעמו את המנות השונות במסעדת בשרים- ובחרו להמליץ על המקום. כיום ניתן להרחיב את היריעה ולקבל המלצות גם מאנשים שאינם חלק מן המעגל הקרוב, באמצעות הרשתות החברתיות. בעולם הקולינרי ניתן למצוא גם קבוצות שלחובבי מסעדות בכלל וחובבי בשר בפרט, בהם מפרסמים המבקרים המלצות וחוויות אישיות.
  • תפריט – בעולם האינטרנט והרשתות החברתיות אין צורך להגיע למסעדה בכדי להתרשם מן התפריט, וניתן ואף רצוי לפתוח את אתר המסעדה ולהתרשם מן התפריט כבר בבית. מסעדת בשרים איכותית תציע מספר נתחי בשר מובחרים, במנות שף אשר כוללות תוספת מתאימה, ובתצורות עשייה והגשה המותאמות לכל נתח. זאת בשונה משיפודיות ומסעדות עממיות בהן כל נתחי הבשר משופדים ונצלים באופן זהה. 

דבר נוסף שניתן ללמוד מן התפריט הוא התמחות. כאשר מסעדה מתמחה בתחום קולינרי כלשהו, החל מאיטלקי, אוריינטלי, אסייתי ועד מסעדת בשרים מובחרת, התפריט ידגיש את ההתמחות ולא יציע מגוון מפוזר של מנות. במידה והתפריט מבטיח התמחות במטבח איטלקי, מוקפצים תאילנדיים, תיבול הודי דומיננטי ופלטות מטוגנים- כפי הנראה מדובר בדיינר שאינו מתמחה באף אחד מהם.

  • מקור הבשר – מרבית הציבור אשר מגיע למסעדות אינו מתעניין באשר למקורם של חומרי הגלם בהם נעשה שימוש להכנת המנות. חובבי הבשר נבדלים בכך, כאשר קיימת הבנה עמוקה לגבי הקשר בין איכות הבשר למקורו. בשר מקומי וטרי, העובר יישון וזוכה לטיפול בקצבייה מובחרת, אינו דומה לבשר  קפוא ומופשר, בשר המגיע בייבוא ובשרים הנרכשים מתאגידים בשיווק המוני. 
  • מנות משלימות – אמנם בשר הוא מוצר הדגל בארוחת בשרים משובחת, אולם גם כוכב הלהקה זקוק לקולות רקע ואווירה מרשימים. השף במסעדת בשר איכותית יודע כי סלטים טריים, תוספות מרעננות ומנות משלימות, מסייעות להדגיש את טעם הבשר ואינן גורעות ממנו. גם קינוח מפנק יהפוך כל ארוחת בשרים למושלמת, ומומלץ לבחור במסעדות אשר מספקות את כל הללו, בהרמוניה מושלמת למנות הבשר.
  • יין ואלכוהול – יין הוא משקה אשר משתלב מצוין עם ארוחות בשר, ומסעדת בשרים איכותית תדע לשלב ולהתאים בין מנת הבשר לסוג היין שיעצים אותה. מרבית נתחי הבקר ישתלבו מצוין עם יין אדום, ומומלץ לבחור במסעדה שמציעה מגוון יינות מיקבים מעולים, להשלמת החוויה.  
  • אווירה ועיצוב – אמנם הסיבה העיקרית ליציאה אל מסעדת בשרי היא כמובן מנות הבשר המפנקות, אולם חשוב ליהנות גם ממקום נעים לבילוי, מאווירה טובה, מוזיקה ושירות מעולה.