מתכון למופלטה לחג המימונה

חג הפסח הוא אחד החגים החשובים והנכבדים בהיסטוריה של עם ישראל, המלווה באחת החגיגות הטעימות והמתוקות ביותר – הלא היא המימונה. המימונה היא מסורת של יהודי מרוקו שעלו לארץ, מסורת שהשתמרה עד היום על שלל מנהגיה. אחד המנהגים החשובים והבולטים ביותר של חג המימונה הוא הכנת המופלטות. לאלו מביניכם שלא קיבלו את מתכון למופלטה בירושה מבית אימא או סבתא, אנו שמחים להגיש את מתכון הבית שלנו למופלטות מדהימות וטעימות שיגרמו לכם ולאורחים שלכם להזיל ריר.

מופלטה - הכוכבת של המימונהחומרים להכנת המופלטה עצמה:

  • 0.5 קילו גרם קמח
  • חצי כוס שמן
  • חצי כפית מלח
  • כוס וחצי של מים פושרים

חומרים להגשת המופלטות המדהימות שהכנתם:

אתם יכולים לבחור אחד מחומרי הציפוי הבאים:

דבש, סירופ סוכר, סירופ מייפל, ממרחי שוקולד וממרחים לעוגות למיניהם.

אז כיצד מכינים את המופלטה?

ראשית עליכם לערבב את החומרים היבשים עם כף גדולה, שהם למעשה הקמח והמלח. תוך כדי ערבוב, עליכם להוסיף מים לאט לאט. לאחר שהוספתם את כל כמות המים, עליכם ללוש את העיסה במשך דקות מספר עד שקיבלתם בצק אחיד. מתכון למופלטה שמכבד את עצמו יכלול טיפ חשוב ביותר: הבצק שלכם מוכן כאשר המרקם שלו אינו דביק, אך הבצק עצמו רך ביותר.

עם העיסה שקיבלתם עליכם להכין כדורים קטנים בגודל של כדור טניס קטן. את הכדורים עצמם עליכם לצפות בשמן ולהניח על מגש למנוחה של חצי שעה. אין להניח את כדורי הבצק במקרר, אלא יש לשמור אותם בטמפרטורת החדר. ציפוי כדורי הבצק בשמן הוא שלב חשוב ביותר מכיוון שהוא שומר עליהם מהתייבשות בעת המנוחה בחדר. בנוסף, ציפוי השמן שבו נחים הכדורים ישמש אותנו בהמשך להכנת המופלטות על המחבת ללא צורך בהוספת שמן מיותר.

לאחר חצי שעה עליכם להדליק את הכירה על חום בינוני ולחמם מחבת עם קצת שמן. בזמן שהמחבת מתחממת, עליכם לרדד את הכדורים שנחו קמעה באמצעות הידיים וליצור צורה של מופלטה, עד שהיא נראית ממש כמו פיתה שטוחה. לא צריך ציוד לקונדיטוריה בשביל התהליך – הכל מתבצע בעבודת יד אותנטית כמו לפני  דורות.

מה שמיוחד בהכנת המופלטות הוא שלא מדובר בפנקייק או חביתיות שאותן יש לטגן משני הצדדים. שיטת ההכנה של המופלטות נתמכת על הכנה בקבוצות של עד עשר מופלטות בכל פעם. את המופלטה הראשונה יש לטגן על המחבת ללא הוספה של שמן, עד להזהבה מלאה. לאחר שהמופלטה הזהיבה יש להפוך אותה ומיד להניח על הצד המוזהב מופלטה חדשה. יש להמשיך בשיטה זו עד לקבלת ערימה של עשר מופלטות. בשיטה זו, המופלטות מטגנות מצד אחד בכל פעם, כאשר הצד הפנימי עובר עיבוד בזכות החום הפנימי של ערימת המופלטות.

לאחר שסיימתם להכין את ערימת המופלטות יש להוריד אותה מהאש ולכסות במגבת, או להגיש לאורחים שלכם בליווי הממרחים שצירפתם לתהליך ההכנה. אם השקעתם ומילאתם אחר ההוראות, כל שנותר לאחל לכם הוא תרבחו ותסעדו!