כדורי שוקולד שכולם אוהבים

קינוחים הם הסיבה לאכול את כל הארוחה, הרי מי לא אוהב קינוחים? אחת הבעיות בקינוחים (שאינם נרכשים ברשתות השיווק ובמאפיות), היא זמן הכנתם והשלבים המגוונים הנדרשים כדי להכין קינוח מעורר תאבון. להבדיל מהקינוחים המסובכים, כדורי שוקולד אינם דורשים זמן הכנה ארוך, הם פשוטים לביצוע והם אף ניתנים להכנה יחד עם הילדים, ומעל הכל כדורי השוקולד טעימים ונחטפים כהינף יד.

ישנם מספר סוגים שונים של כדורי השוקולד, המסורתיים הכוללים ביסקוויטים מפוררים, סוכר, שמן וקקאו (עם או בלי תוספות ייחודיות), יש לנו את כדורי השוקולד הצרפתי – טראפלס, שהם מעט מורכבים יותר להכנה ולא מותאמים לחך של הילדים, יש את הכדורים השבדים המבוססים במקום הביסקוויטים על שיבולת שועל וגם כאן אם הילד אינו רגיל לטעם של השיבולת שועל והוא מכור לביסקוויטים, סביר שהוא לא יתחבר לכדור השוודי ועוד סוגים רבים הנהוגים בעדות השונות ובארצות השונות.

אם האורחים הודיעו במפתיע כי הם בדרך אליכם ואין לכם במה לכבד אותם, או אם ילדיכם מבקש לעשות עימכם פעילות משותפת, היכנסו אל המטבח והכינו כדורי שוקולד טעימים ופשוטים להכנה.

 

כדורי שוקולד

כדורי שוקולד

כיצד מכינים את הכדורים הטעימים שכל אדם אוהב?

מרכיבים: שליש כוס סוכר, שלוש כפות של אבקת קקאו, רבע כוס סוכר, 100 גרם שוקולד מריר (את החפיסה רסקו לקוביות), 100 גרם חמאה, כפית תמצית וניל, 250 גרם ביסקוויטים (רגילים או בטעמי שוקולד לבחירתכם) ו- 100 גרם אגוזים מרוסקים.

אופן הכנה: בסיר, על אש קטנה, ממיסים את השוקולד, מוסיפים את אבקת הקקאו, את החלב ואת הסוכר. את כל הפרודוקטים האלו, בוחשים ליצירת עיסה חלקה. ברגע הרתיחה, מסירים את הסיר מהגז ומניחים בצד. את החמאה מוסיפים לסיר בעודו רותח ומערבבים עד ליצירת קרם חלק בו מוטמעת החמאה (את החמאה אל תכניסו כגוש אחד אלא חלקו אותה לקוביות קטנות). מהרגע בו הקרם חלק הוסיפו את תמצית הוניל וערבבו היטב.

את הביסקוויטים שברו לחתיכות בינוניות עד קטנות, שפכו אותם לקרם וערבבו היטב את העיסה עם הביסקוויטים. הניחו לעיסה להתקרר במקרר לשעה וחצי – שעתיים, והכינו ממנה עיגולים בגודל הרצוי, תוך שאתם מהדקים את הכדורים כהלכה. כל כדור גלגלו בקוקוס או סוכריות, שהכנתם מבעוד מועד והכניסו אותם למקרר. תוך מספר דקות מועטות, לאחר שכל הכדורים התקררו, הגישו אותם בהנאה מלאה לאורחים, לילדים ולכל מי שחשקה נפשו בכדורי שוקולד טעימים שמפנקים את החך.

 

לסיכום

 כדורי השוקולד הם קינוח מהיר וקל להכנה כמו גם פעילות כיפית עם הילדים.