אוכל לשבת חתן

הסבר קצר על המסורת של שבת חתן ומה שהיא מסמלת

אוכל לשבת חתןשבת חתן היא מסורת יהודית נעימה שאנחנו, לפחות, מוצאים בה הרבה מאוד יופי. הרעיון של שבת זו הוא פגישה של שתי המשפחות – משפחת החתן ומשפחת הכלה – תחת קורת גג אחת (בית החתן ובית הכנסת) לשבת משותפת ושמחה. במסורת האשכנזית, נחגגת שבת החתן בסוף השבוע שלפני החתונה, ובמסורת המזרחית – בשבת שאחרי החתונה.

כיום, כאשר אירועי החתונה הופכים ענקיים יותר ויותר ואישיים פחות ופחות, שבת החתן מהווה אפשרות אינטימית ונעימה ליצירת קשרים אישיים ותחושת משפחתיות בין משפחת החתן ומשפחת הכלה. המנהג עצמו פשוט יחסית – מכינים אוכל לקראת השבת, אוכלים ושמחים בשבת עצמה והולכים לקרוא בבית הכנסת – כשאב הכלה (שהוא אורח) קורא ראשון בתורה ואחריו שאר משפחות הכלה והחתן. חלק משמעותי במיוחד בשבת חתן הוא כל הנוגע לאוכל – שבת חתן קשורה במידה רבה מאוד למה שמוגש ומה שאוכלים בה, ונכתוב כאן על קצת מנהגים ומדוע מנהגים אלו קיימים.

מה נהוג לאכול בשבת חתן, ומדוע?

  • אחד המאכלים הידועים ביותר שנהוג לאכול בעדות המזרח במסגרת שבת חתן הוא דגים – מאכלי דגים שונים מכל הסוגים והמינים. הסיבה לכך היא במנהג ובתפיסה לפיה אכילת דגים מייצגת, מסמלת ומעודדת פוריות – ופוריות היא אחת הנקודות החשובות ביותר מבחינה מסורתית לזוג נשוי טרי.
  • באופן כללי, נהוג בשבת חתן שכל משפחה, בדגש על משפחת החתן, תכין את מיטב האוכל המסורתי שהיא נוהגת להכין בימי שבת. כך למעשה יוצרים את כור ההיתוך סביב שתי המשפחות – אך לא תמיד המצב אפשרי. בישול בכמויות גדולות לשתי משפחות הוא לעתים קרובות יותר ממה שניתן לצפות ממבשל יחיד או מכמות קטנה יחסית של מבשלים – לכן צריך למצוא פתרון חיצוני איכותי.

גם בשבת חתן אפשר ורצוי להזמין קייטרינג

קייטרינג לשבת חתן הוא קונספט שהולך וצובר פופולאריות, מאחר ובאמת שמדובר באחד הרעיונות האיכותיים ביותר ליצירת סוף שבוע מהנה ואיכותי מבחינה קולינארית בשבת החתן. קייטרינג ייעודי לשבת חתן יעמוד בכל תנאי הכשרות, החימום והבישול – ויתאים לכם בדיוק את המאכלים האיכותיים המתאימים למשפחה שלכם – כמעט טוב כמו סבתא.