קקאו – מאז ועד היום … ההיסטוריה

קקאו המכונה גם "משקה האלים" מקורו בהרי האמזונס והאנדים שבדרום אמריקה שם הוא התגלה לראשונה בדרך מפתיעה, אשר אט אט עם התפתחות תרבות בני המאיה נדד הקקאו גם למרכז אמריקה.

עץ הקקאו נחשב לצמח מפונק למדי אשר גדל בתנאי אקלים מסוימים ומוגדרים (אקלים חם וטרופי), הוא זקוק ללחות בכמות גבוהה אשר הראשונים שצרכו אותו היו בני המאיה והאצטקים אשר ישתמשו בו כמשקה יוקרתי לבני האצולה ולמלכים בתוספת קמח תירס, וצ'ילי ומכאן שמו "משקה האלים.שוקולד

בנוסף לכך, בטרם יציאתם של האצטקים למלחמות ולקרבות הם נהגו לשתות מהמשקה על מנת שזה יספק להם אנרגיה וכוח.

כיום אנשים רבים נוהגים לצרוך ולהשתמש בקקאו על בסיס יומי וזאת בשל תכונותיו ומעלותיו הרבים של הקקאו.

ראשית כל הקקאו נימנה מבין מזונות העל אשר ידועים כמכילים רכיבים תזונתיים בכמות גבוהה  והנם בעלי יתרונות בריאותיים, הקקאו עשיר בוויטמינים ובמינרלים, הקקאו ידוע במסייע לחזוק עצמות הגוף , הקקאו הוא אחד המזונות העשיר בנוגדי חמצון, הקקאו משפר ומעלה את רמת האנרגיה בגוף ועוד יתרונות רבים וייחודיים.

איך מפיקים שוקולד ?

הפקת שוקולד מתאפשרת באמצעות שלושה זנים של עצי קקאו כאשר הקריולו הוא הזן הנדיר והיקר ביותר מבין השלושה, "פורסטרו" אשר משמש כ-80% מיצרני השוקולד והזן השלישי נקרא "טריניטריו".

הפקת השוקולד מתבצעת במספר שלבים: קטיף, תסיסה, ייבוש, קלייה, קילוף, טחינה וטימפור  אשר בסיומם אנו זוכים ליהנות משוקולד איכותי, בריא וטעים, הן כשוקולד חלב, שוקולד מריר והן כשוקולד לבן.

השלה הראשוני הוא השלב בו קוטפים את תרמילי הקקאו ומפרידים את הפולים מן הציפה הלבנה של הפרי, הפולים מונחים לתסיסה שבסיום התהליך הופכים למיץ חומצי בעל ריח ארומטי.

לאחר תהליך  התסיסה עוברים הפולים ייבוש למשך מספר ימי, הם עוברים ניקוי ומיון שלאחריהם הפולים עוברים תהליך של קלייה וקילוף.

לאחר תהליך הקילוף עוברים הפולים תהליך של טחינה עד ליצירת ליקר קקאו, אשר מהווה את הבסיס להפקת ויצירה של כל סוגי השוקולד, אליו מתווספים כל מרכיבי השוקולד השונים, בהתאם לסוג השוקולד המבוקש.

טימפור הוא השלב האחרון והסופי בהפקת השוקולד, אשר בשב זה מקבל השוקולד את צורתו הגבישי.

אז אם אתם שואלים את עצמכם מה הוא ההבדל בין קקאו רגיל לקקאו אורגני ? ההבדל העיקרי והבולט בניהם הוא באופן הגידול שלהם, שכן בגידולו של הקקאו הרגיל נעשה שימוש בחומרי הדברה ובכימיקלים גרועים ואילו הגידול של הקקאו האורגני נעשה ללא כל שימוש בחומרי הדברה ובשאר כימיקלים ושיטות גידול מודרניות.