מתכון לזיוה ביתית

הנה מתכון שיאפשר לכם לנסות להכין זיוה בבית!

מאפה זיוה- זהו מאפה תימני עם היסטוריה ארוכה. אפשר לאכול אותו לכל אורך שעות היום, להתפנק איתו לצד רסק עגבניות טרי או להגיש אותו דווקא עם גבינה לבנה וקוטג'. הגרסה המסורתית כוללת הכנת מאפה קריספי ושזוף שמתאים לחילבה או סחוג. כמו מאפים אחרים השייכים לעדה התימנית, גם זיוה כולל בצק והוא פשוט יחסית להכנה.

מתכון המאומץ על ידי פיצריות רבות שמכינות זיוה ואותו תוכלו לנסות בבית:

א. חומרים למלית – עבור המלית תצטרכו להצטייד קודם כל בגבינה בולגרית. השתמשו ב-1 קוביית גבינה בולגרית מגוררת ורכשו גם 1 כוס גבינה צהובה מגוררת. מבחינת מידות מדויקות, הכוונה היא ל-250 גרם של גבינה בולגרית ועוד 200 גרם של גבינה צהובה מגוררת. בנוסף, עליכם להצטייד בגביע של גבינה לבנה 5% שומן, 1 ביצה ו-1 כף שמן זית.מתכון לזיוה

ב. חומרים לבצק – החומרים לבצק כוללים רק בצק פילאס מופשר.

ג. חומרים לציפוי – עבור הציפוי של הזויה תוכלו להשתמש בביצה טרופה עם כף מים ובשומשום. מעבר לכך, בפיצריות המובילות ממליצים על הגשה יחד עם רסק עגבניות, סחוג, ביצים קשות ומלפפון חמוץ.

אופן ההכנה

חממו את התנור לחום של 160 מעלות. בדקו שהתנור מוכן והתחילו בהכנה לפי השלבים הבאים:

  1. ערבוב הגבינות – ערבבו את כל הגבינות יחד עם הביצה ושמן הזית. בשלב הזה תוכלו להשתמש גם בטבעות זיתים לפי הטעם. זיתים אהובים בעיקר על ילדים, אך הם יכולים להתאים כמעט לכל ארוחה. השימוש בזיתים גם הולם את הגשת הזיוה ליד מלאווח או מאכלי עדות אחרים.
  2. בצק – פתחו את בצק הפילאס על משטח העבודה והניחו פס מלית לאורך הקצה. גלגלו גלגול וחצי מעל המלית וחתכו בגלגלת פיצה או בסכין לצורך הפרדת הגלילה שהתקבלה. זהו שלב פשוט מכפי שנהוג לחשוב, אולם הוא דורש מידה מסוימת של מיומנות. בצעו אותו בעדינות ואל תמהרו.
  3. תבנית – הניחו את הגלילה על תבנית אותה ריפדתם מראש עם נייר אפייה. לאחר מכן קפלו את הנייר לצורת פרסה ומעכו את הקצוות לצורך סגירה. המטרה כאן היא לשמור את המלית בתוך הזיווה ולמנוע ממנה לברוח. תוכלו לחזור על הפעולה עם הבצק והמלית שנותרו בצד.
  4. הברשה ואפייה – הברישו את הזיוה בביצה ופזרו מעל קצת שומשום. הכניסו לאפייה למשך 35 דקות או עד הזהבה. הגישו את הזיוה יחד עם שאר המרכיבים.

נסו להכין זיוה בבית לפחות פעם אחת, ותיווכחו לגלות כמה קלה ההכנה וכמה מחמאות תגרפו!

 

באדיבות פיצה תל אביב – פיצה פרגו.