מסעדות בתל אביב

האם ידעתם שבתל אביב יש למעלה מ-2,000 מסעדות? והמספר הזה לא סופי, כיוון שבעיר הגדולה נפתחות כמה עשרות מסעדות חדשות בכל שנה.

מסעדות בתל אביב

מסעדות בתל אביב

יש אינספור מסעדות בתל אביב, ביניהן מסעדות איטלקיות, מסעדות דגים, מסעדות בשר, וכמובן – מסעדות שף. כל השפים הכי טובים לדורותיהם – מהוותיקים כמו אהרוני, רפי כהן, חיים כהן ואייל שני, דרך הצעירים כמו עומר מילר, שרון כהן, יובל בן נריה, אבי ביטון, אביב משה ועוד רבים וטובים, פועלים בתל אביב.

מסעדות שף מיתולוגיות כמו קרן, רפאל, תפוח הזהב ועוד, סללו את הדרך למדוברות החדשות: טאיזו, שילה, מסה, חדר אוכל ומסעדות נוספות שמהוות את חוד החנית של הקולינריה הישראלית. ולא פלא שסועדים מגיעים מרחוק כדי לאכול במסעדות בתל אביב.

לצד מסעדות השף, יש מבחר עצום של מסעדות המגישות מאכלי עדות: מרוקאי, טוניסאי, פרסי, תימני, רומני ואפילו פולני, אוכל רחוב מסקרן מכל העולם, כמו הארפס הונצואלים, לחמניות סיניות מאודות, גיוזות, גרסאות משודרגות של פלאפל וסביח, כריכים מיוחדים, טורטיות, מנות מהמטבח ההודי וגם אוכל אפריקאי, מסעדות אסיאתיות ברשימה שלא נגמרת, אחרי גל גדול של סושי, ועכשיו התרחב המטבח לויטנאם ותאילנד, ויש גם בתי קפה מעולים, בראסרי ומסעדות כשרות מצוינות שיודעות להגיש בשר כשר ומשובח. יש כאן הכל. רק צריך לבחור וכן – זה הקטע הקשה.

ויש גם טרנד שתפס בשנים האחרונות, ולקח את המודל מערי הבירה של אירופה – הלא הם מתחמי האוכל. בתל אביב קיימים מספר מתחמי אוכל – שוק צפון ברמת החייל, שוק אלנבי רוטשילד – שהוא שוק יחסית חדש, שוק שרונה, ומדי פעם צצים גם אירועים קולינריים שמהווים שווקי אוכל ליום אחד או למספר ימים.

ומיהם הרחובות הכי קולינריים בתל אביב? בן יהודה נשאר אולי מספר אחת, אליו מצטרפים אבן גבירול – רחוב שלא נגמר, ובו מסעדות מעולות, כדוגמת בראסרי המיתולוגית. גם במתחם שרונה, אליו צמוד השוק, יש אופציות רבות, וכך בשוק הפשפשים ובשוק הכרמל שהפך למעוז קולינרי; אזור רמת החייל, שמאכיל את כל עובדי האזור הרבים; מתחם הרכבת, נווה צדק, והרשימה עוד ארוכה.

תל אביב משגשגת ולא מפסיקה לחדש ולהתחדש. המפה משנה את פניה כל הזמן, אבל מה שבטוח – יש מה לאכול, ובגדול.