מדוע זה חשוב לספק מים נקיים ללקוחות שלכם?

האם אתם מנהלים של בית קפה, פאב, מסעדה, או כל מקום אחר אשר נותן שירות בתחום המזון? אתם בוודאי מודעים לכך שלא מעט מהלקוחות שלכם שנכנסים לאכול, יהיו מעוניינים גם בכוס מים. בישראל מקובל מאד, כי מים מהברז מוגשים בחינם ללקוחות, ומגדילים לעשות המנהלים אשר במיוחד בעונת הקיץ לא מחכים שהלקוח יבקש מים – אלא מניחים בקבוק של מים צוננים על השולחן שלו. אין ספק שאספקת המים היא עניין חשוב מאד בכדי שהלקוחות שלנו ירגישו שאכפת לנו מהם. הגשת מים היא מחווה פשוטה אך משמעותית של שירות ראוי שמבין שאדם רוצה להרוות את צימאונו, ולא רק לאכול טוב. שימו לב כמובן שחשוב לא רק לספק מים בכמות המתאימה אלא במקביל – לדאוג לכך שהם יהיו נקיים וטהורים.

המים הנקיים והטהורים ירוו את הלקוחות

  • מה קורה כשהמים לא נקיים? – קודם כל, מדובר כמובן על מפגע בריאותי. חשוב מאד לזכור כי אם ימצא בבדיקה כי המים שלכם לא עברו סינון כראוי ולפי המתחייב בחוק, אתם גם עלולים להיות חשופים לתביעות משפטיות, ואתם גם עלולים לאבד את רישיון העסק שלכם. אולם מעבר לכך, מדובר פשוט על עניין של מוניטין. אם הלקוחות שלכם ירגישו שלמים יש טעם מוזר, ימצאו בהם לכלוכים שונים וכיו"ב – הם פשוט לא יחזרו למקום שלכם ויותר מכך, הם ימליצו לחבריהם ולקרוביהם שלא לחזור. אספקה חופשית של מים נקיים היא חלק בסיסי מאד בתודעת השירות, וחשוב מאד להקפיד על כך למען ההצלחה הענקית שלכם.
  • איך נספק מים נקיים? – ברמה העקרונית, המים שאמורים לזרום לברז שלכם כבר אמורים להיות נקיים ומסוננים, אבל ברור שאי אפשר לסמוך על כך. הדבר במיוחד נכון כשמדובר על מקום שמספק אוכל ושתיה באופן מסחרי כמו העסק שלכם. אתם חייבים להיות בטוחים שהסטנדרטים שלכם יהיו הגבוהים ביותר שניתן להעלות על הדעת. על כן, מומלץ בחום שפשוט תתקינו מסנני מים בתוך העסק שלכם או שתשתמשו בברי מים. את ההתקנה של מסנני מים עושים ישירות לתשתית המים. יש צינור מיוחד אשר מתחבר למקום שממנו מוזרמים המים לברז שלכם, אלא שכעת אפשר להעביר אותם בתהליך סינון מיוחד. ניתן להתקין מסנני מים על הברז עצמו כמובן ישירות אם רוצים בכך – וכמובן אפשר לשים בר מים במסעדה לאספקת מים נקיים ללקוחות.

בר מים

עלות שמחזירה את עצמה בהתאם

מבחינת עלויות ההתקנה והרכישה של מסנני מים, מדובר לרוב על מחיר שנע בטווח של בין מאות לאלפי שקלים – תלוי כמובן במסנן ובמערכת אשר מותקנת יחד איתו. עם זאת, יש לזכור שזו השקעה שמחזירה את עצמה במהירות משום שכפי שציינו בהתחלה – לקוח שיקבל מים נקיים וטהורים בכמות הראויה, הוא לקוח שיחזור וגם ימליץ לחבריו לחזור.

לסיכום, אל תזלזלו אף פעם במים – הם אולי המשקה הבסיסי ביותר, שכל מסעדה ובית קפה צריכים לספק!