מאכלים נפוצים במסעדות ירושלים

ירושלים, בירת המדינה, הולכת ומתהווה גם כבירה הקולינרית החדשה של ישראל

על אף שירושלים מהווה את הבירה הרשמית, הדתית, המסורתית והרוחנית של מדינת ישראל ושל ארץ ישראל מעבר לכל ספק, במשך שנים היוותה דווקא היריבה המסורתית תל אביב את הבירה התרבותית ובוודאי שגם הקולינרית של מדינת ישראל הקטנה. במשך שנים ארוכות, מסעדנים שרצו להצליח באמת היו צריכים למצוא את הדרך להצליח בשוק התל אביבי, שריכז אליו יותר ויותר מסעדות בניחוח בין לאומי, שהפכו אותה בתורן לבירה הקולינרית של המדינה. בשנים האחרונות המגמה הזאת משתנה, ובתמהיל ייחודי של אוכל בין לאומי עם אוכל מקומי, חומרי גלם איכותיים וטריים ואוכלוסייה משתנה שיודעת מה היא אוהבת, ירושלים הופכת לבירה הקולינרית העדכנית של ישראל – וביקור במסעדה בירושלים מפגיש אותנו עם כמה מנות מאוד טיפוסיות.

קצת על כמה מאכלים נפוצים שככל הנראה נפגוש כשנצא למסעדה בירושלים

  • קובה – המאכל המסורתי העיראקי, שבצורתו הבסיסית ביותר מבוסס על תערובת בשר כלשהי בתוך ציפוי של סולת או של אורז, מהווה בשנים האחרונות גם אפשרות איכותית בלא מעט מסעדות בירושלים ומחוצה לה, בשילוב של אוכל אותנטי, ישראלי ומזרחי עם אפשרויות שינוי ופרשנות חופשית של השף.
  • ריזוטו – כשאנחנו מסתכלים על התפריט הבין לאומי וספציפית האיטלקי, הרי שבשנים האחרונות כמעט אי אפשר לחשוב על מסעדה בירושלים בלי ריזוטו ראוי לשמו. הריזוטו פופולארי עוד יותר מסוגים אחרים של פסטה וממזונות אחרים במטבח האיטלקי משום שרכיב האורז בו והעושר שלו הופכים אותו לישראלי יותר ומחובר יותר לשורשים.
  • אריסה – בכל מה שנוגע למטבלים מסוגים שונים, הרי שהממרח שידוע בתור אריסה – ממרח טוניסאי שמבוסס על פלפלי שאטה חריפים עם שום, פלפל ותבלינים נוספים – הפך בשנים האחרונות למצרך איכותי כתוצרת בית של הרבה מאוד מסעדות אותנטיות ואיכותיות בירושלים וסביבתה שנותנות אופציה מזרחית ואותנטית עם ניחוח ים תיכוני.

מסעדות בירושלים

מסעדות ירושלמיות מצטיינות באותנטיות ובחומרי גלם ברמה גבוהה באמת – וחבל לפספס את זה

אחד הדברים החשובים ביותר שכל מסעדה בירושלים מבינה הוא שהצרכן הישראלי יודע לאכול ואוהב לאכול, ועל כן בירושלים לא מתפשרים על איכות חומרי הגלם ועל איכות הביצוע של האוכל. המגוון של מסעדות אותנטיות ואיכותיות בירושלים מסמנות את התפתחותה וגדילתה של העיר כבירת האוכל האמיתית של ישראל .