כל הטיפים עבור אחסון איכותי למאכלי עדות לקראת נסיעה

טבולהאתם מתחילים לתכנן טיול ליעד מרוחק – זה יכול להיות למשל טיול למדבר יהודה, טיול לרמת הגולן, או אפילו טיול של כמה ימים בגליל, ולחילופין – אתם מתכננים בכלל לטוס לחו"ל. המשותף לכל המקרים הללו הוא שמתוכננת לכם נסיעה לא קצרה בכלל של כמה שעות, ואתם כמובן, רוצים להביא אתכם אוכל מהבית. הפעם, אתם לא רוצים להסתפק בקופסאות שימורים, אלא רוצים להביא אתכם בישולים שונים של מאכלי עדות – זה יכול להיות החריימה של הדודה, או הגפילטע פיש של סבתא או הקובה במיה של אמא – אבל אתם תמיד תרצו שהאוכל הטעים יהיה אתכם. עם זאת, מאחר שמדובר על בישולים טריים – כיצד תאחסנו ואתם היטב לקראת הנסיעה? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם.

הפתרונות הטובים ביותר לאחסון

  • עיטוף בנייר כסף – כדי לשמור על החום של המאכלים, רצוי מאד קודם כל לעטוף את המאכלים בנייר כסף. כך, לא משנה באיזה פתרון אחסנה אתם תבחרו בהמשך, כבר תוכלו לשמור על הטמפרטורה של האוכל. יש לזכור שמאכלי עדות לרוב לא טעימים שהם קרים (אם כי יש כמובן כמה יוצאים מהכלל – כמו הגפילטע פיש למשל, שמוגש קר), ולכן יש לשמור על החמימות שלהם. עיטוף בנייר כסף אם כן, יכול להתאים במקרים רבים.
  • האם כדאי לקחת סיר? – תלוי מאד כמה זמן תהיה הנסיעה ולאן אתם בדיוק נוסעים. כך למשל, אם אתם מתכננים יום של טיול ונסיעה למקום מרוקח ברכב שלכם – אפשר שסיר מלא באורז פרסי יכול להיות רעיון מעולה. אפשר להניח אותו בקלות במושב לידכם ברכב, וכך אוכלים את האורז ישירות מהסיר בצורה נוחה ונעימה מאד. עם זאת, אם למשל מדבור על טיסה, או נסיעה של כמה ימים – זה יהיה מסובך וכבד להיסחב עם הסיר, ועדיף לבחור בפתרונות אחסון אחרים.
  • קופסאות פלסטיק – אפשר בהחלט להשתמש בקופסאות אחסון מפלסטיק כפתרון מעולה. היתרון הוא שהקופסאות יכולות לשמש לטובת אחסנה של מאכלי עדות שונים מאד – הקופסאות יכולות להתאים לאחסון מרקים, תבשילי אורז, תבשילי בשר, או מאכלים חלביים ופשטידות. אפשר לבחור קופסאות בגדלים שונים ואפילו בצורות שונות, ובעומק משתנה, לטובת אחסון נוח יותר. שימו לב שכדאי מאד לבחור בקופסאות האיכותיות ביותר, אלו שיכולות לשמור על הטריות של המזון. קחו בחשבון שלרוב, קופסאות יוכלו לשמור על טריות המזון לתקופה שבין שלוש לשמונה שעות – תלוי כאמור באיכות הקופסה.

האם יש משהו שאי אפשר לקחת?

קחו בחשבון שלרוב הטיסות, אי אפשר לעלות עם אוכל מהבית, אבל יש סייג חשוב – כי אם מדובר על טיסות פנימיות בתוך הארץ, לעתים מרשים לעלות עם אוכל ושתיה, וכדאי להתעדכן בכך. לנסיעות בתוך הארץ אתם כמובן יכולים להביא אתכם כל מאכל עדתי שרק תרצו – אבל כדאי לא להעמיס יותר מידי, כדי שגם יישאר מקום ברכב.