טיפים להכנת בשר

כשאנחנו חושבים על אוכל מפנק, על אוכל מהנה ועל אוכל חברתי, אנחנו חושבים על בשר. כל אחד מאתנו רוצה להגיע לרמה הגבוהה ביותר של הכנת בשר בבית שלו – ולשם כך יש כמה דברים שכדאי לדעת וכמה דברים שצריך לתכנן היטב בכל פעם שמכינים בשר.

על החשיבות וההנאה בהכנת בשר, בעצמנו או עם חברים

האדם הוא יצור קרניבורי, ואנחנו נהנים מאכילת בשר באופן קבוע בסיטואציות שונות. לא בכדי בשר נחשב לאוכל החגיגי והמהנה ביותר, ואחד הסטנדרטים החברתיים המוכרים ביותר ברחבי העולם הוא לחגוג אירועים שונים ולציין אותם באמצעות אכילת בשר. בין אם מדובר באירוע רשמי ובין אם מדובר בעל האש עם החברים מול משחק כדורגל – חשוב לדעת איך להכין בשר על הצד הטוב ביותר, ואנחנו ננסה לתת לכם כמה טיפים בתחום.

הכנת בשר היא לא עניין של מה בכך – זוהי מיומנות שצריך לשכלל

כל אחד יכול לזרוק כמה נתחי בשר על מנגל, אבל בין זה לבין הכנת בשר יש מרחק גדול מאוד. בשביל להגיע באמת לרמה גבוהה של עשייה ושל איכות בהכנת הבשר שלכם, אתם צריכים לפתח את המיומנות הזאת לאורך זמן. יש הרבה מאוד דקויות שחשוב להשתלט עליהן ולדעת כיצד לבצע על הצד הטוב ביותר – ולכן הטיפ הראשון שלנו הוא להכין כמה שיותר וכך לצבור את הניסיון שנחוץ לכם.

הכנת בשר איכותית דורשת בחירה של הבשר הנכון לכל מטרה

הכנת בשר איכותית דורשת מכם בראש ובראשונה לבחור את הנתחים המתאימים ואת סוגי הבשר הנכונים להכנה. גם אם אתם רוצים אירוע לא פורמלי ולא יוקרתי, במחיר הגיוני לכל נפש, אין סיבה להרוס את הבשר שלכם עם נקניקיות וקבבים זולים – תמיד עדיף ללכת לקצב ולבחור בנתחים טריים יותר, וכך ליהנות מאיכות גבוהה יותר. כשזה נוגע לסטייקים ולנתחים של ממש – הדבר משמעותי פי כמה.

בשביל להכין בשר היטב, צריך לדעת איך וכמה לתבל

תיבול הוא חלק חשוב ביותר בהכנת הבשר, בין אם מדובר בבשר שדורש תיבול עשיר ובין אם בנתחים שבהם "פחות זה יותר". ישנם מקרים, כמו בנתחי אנטריקוט או סינטה, בהם מלח גס ופלפל שחור הם כל התיבול שהבשר צריך. מאידך, אם אתם מכינים פרגיות או אפילו לוקחים את זה צעד קדימה וממלאים נקניקיות משלכם – אתם צריכים לדעת כיצד לתבל נכון ולאזן בין הטעמים השונים בצורה מדויקת.

אחד הדברים החשובים ביותר בבשר הוא מידת העשייה הנכונה לכל נתח

מידת עשייה היא החלק הסופי בעשיית הבשר, והיא כמובן נוגעת לצלייה של הבשר עצמו. גם כאן, חשוב לדעת מה מתאים ומה לא מתאים לעשות – אין שום סיבה להוציא בשרים כמו כנפיים או פרגיות כשהם לא עשויים דיים, ומאידך סטייקים וקבבים חשוב לדעת כיצד לא לשרוף. חשוב, בהקשר זה, גם להיות רגישים לקהל שלכם ולדעת מה האנשים שלהם אתם מכינים את הבשר אוהבים.

אפשר לקחת את עשיית הבשר צעד קדימה ולהשקיע בציוד מקצועי

לבסוף, אם אתם רוצים לקחת את האהבה שלכם לבשר צעד קדימה, אולי כדאי להשקיע בציוד מקצועי לבית שלכם. מעשנה ביתית, לדוגמה, משדרגת את החצר ובאמצעות מעשנה ביתית אתם יכולים להכין בשרים ברמה גבוהה ועם טעמים עשירים יותר. בדומה למעשנה ביתית, גם ברביקיו מקצועי מאפשר לכם להכין יותר בשר בצורה יותר נוחה ומהירה. מד טמפרטורה מטבחי פשוט יכול גם הוא לסייע לכם בכל הנוגע למידות עשייה, למשל.

מי שיודע להכין בשר, יודע ליהנות מהחיים הטובים

בין אם אתם פותחים מנגל חד פעמי וזורקים עליו המבורגרים, ובין אם מדובר בהשקעה עשירה של מעשנה ביתית וברביקיו מקצועי – הכנת בשר היא תשוקה שרבים בוחרים בה בכדי ליהנות באמת מהחיים הטובים.