מתכון מלוואח פיצה

חולמים על הכנת מלאווח ביתי? במאמר הבא נציג מתכון שנפוץ בפיצריות ואותו תוכלו לאמץ ללא הכנות מוקדמות

יש הרבה פיצריות המנצלות את חומרי הגלם העומדות לרשותן במטבח על מנת להכין מאכלים לא איטלקיים. הדוגמא הטובה ביותר לכך היא פיצריות המגישות מלוואח. למי שלא מכיר, מדובר על מאכל אותנטי עם יתרונות רבים. אז איך מכינים מלוואח בבית? הנה המתכון שיעזור לכם:

חומרים

אלו החומרים המתאימים להכנת 8-10 מנות של מלוואח אותנטי:

  • 1 ק"ג קמח – עם עדיפות לקמח חיטה לבן בהיר
  • שקית של 10 גרם אבקת אפייה
  • כף סוכר שטוחה
  • כף מלח מחוקה
  • 250 גרם חמאה – אפשר להשתמש גם במרגרינה
  • 2 כוסות מים
  • סודה לשתייה

אופן ההכנה

  1. ערבוב – בשלב הראשון תצרכו להשתמש בקערה ולשים בתוכה את הקמח. לאחר מכן הוסיפו אבקת אפייה, קמצוץ סודה לשתייה וכמובן סוכר ומלח. הוסיפו 200 גרם של חמאה או מרגרינה לפי העדפותיכם אך הקפידו שהיא תהיה בטמפרטורת החדר. זו דרישה חיונית עבור הצלחת המתכון, היות וחמאה קרה או חמה מדי פוגעת במרקם הסופי.
  2. עיסוי – השלב השני הוא גם המהנה ביותר ובו מעסים ומפוררים את החמאה בתוך הקמח. בשלב הזה משתמשים רק ביד כדי להגיע למרקם הרצוי. עם זאת, בעזרת מיקסר עם וו לישה ניתן לבצע את הפעולה אבל במהירות נמוכה ועד שהחמאה נתפסת בבצק. לאחר מכן מוסיפים מים ובודקים האם הקמח תפס את החמאה. במידה ולא, ממשיכים ללוש למשך 10 דקות נוספות.
  3. רידוד – השלב השלישי דורש רידוד של הבצק על משטח עבודה ופתיחה שלו במערוך לעובי של 2 סנטימטר בלבד. לאחר מכן מקפלים את הבצק לשניים וממשיכים לרדד לכיוון החלק הפתוח. מבצעים קיפול נוסף לשניים, בצורת שתי וערב, וסך הכל מקפלים את הבצק 4 פעמים ויוצרים 8 דפים. בשלב הבא עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומכניסים אותו למקרר למשך חצי שעה עד שעה.

בשלב הבא לוקחים 50 גרם שנותרו מהחמאה ומרדדים את הבצק לעובי של 1 ס"מ. מורחים 25 גרם חמאה, מקפלים ל-2 ומרדדים שוב. אחר כך מורחים 25 גרם נוספים, מקפלים לשניים ולוחצים על הקיפול כדי לשטח. סך הכל מגיעים ל-4 קיפולים. גם את הבצק הזה מכניסים למקרר.

  1. פתיחה וטיגון – בשלב האחרון פותחים את הבצק על ידי רידוד במערוך וחותכים אותו למספר המנות הרצויות. מנגבים מחבת בשמן עם נייר סופג ומטגנים 2 דקות מכל צד.

תמיד ניתן להשתמש בשאריות כדי להכין ג'חנון לשבת. המלוואח קל יחסית להכנה, ספוג בהרבה אהבה ואפשר לאכול אותו כמעט עם כל תוספת. תימנים אוכלים את המלוואח עם רסק עגבניות, אבל יש פיצריות המגישות אותו עם גבינה לבנה או גבינה צהובה.