מתכון בריא – מרק כתום עם ערמונים

המרכיבים הכתומים במרק הם בעיקר מרכיבים התורמים לחימום הגוף. בטטה, דלורית, דלעת וגזר הם מאכלים שמומלץ לאכול בתקופת החורף. המרכיבים העיקריים במתכון זה הם הגזר והערמונים.
הגזר, מהווה מקור מקור תזונתי עיקרי ומשמעותי ביותר. אחד הערכים התזונתיים המוכרים ביותר בגזר הוא התרומה שלו לראיה (כן זהו לא מיתוס). הגזר עשיר בבטא-קרוטן המפיק בכבד ויטמין A, התורם לפעילות תקינה ויעילה יותר של רשתית העין.
הערמונים, גם הם מאכל עם ערכים תזונתיים התורמים לגופנו. הערמונים מכילים עמילן, הם דלי קלוריות והם עשירים במינרלים. בנוסף, ערמונים עשירים בסיבים תזונתיים.
מרק כתום הוא מתכון מומלץ מאד והוא נמנה בין שאר המתכונים הבריאים. היתרון הבולט ביותר במתכון זה שהוא פשוט קל להכנה, כל אחד יכול להכין מרק כתום גם ללא כל ניסון במטבח בכלל.

מצרכים:

4 גזרים גדולים מקולפים וקצוצים קטן ודק.
פלח קצוץ של דלעת ללא קליפה.
בטטה גדולה וקצוצה ללא קליפה.
2 בצלים מקולפים וגרוסים.
4 שיני שום כתוש.מרק כתום עם ערמונים
2 כפות שמן זית.
250 גרם ערמונים קלויים, קלופים וקצוצים גס.
גבעול אחד של בצל ירוק.
כוס חלב קוקוס.
מלח לפי טעם.
פלפל לפי טעם.

אופן ההכנה:

  1. לוקחים סיר גדול ומטגנים את הבצל הגרוס וגם את השום הכתוש. מוסיפים את הגזר הקצוץ ומטגניים למשך 5 דקות עד שהגזר הופך רך.
  2. מוסיפים את הדלעת והבטטה ומטגנים לעוד 5 דקות.
  3. מוסיפים את הערמונים וחלב הקוקוס לבישול מהיר של 1-2 דקות.
  4. מערבבים טוב טוב עד להגעה של תכולה אחידה ומעט סמיכה ומוסיפים חצי ליטר של מים רותחים ומערבבים טוב פעם נוספת עד להגעה של תכולה אחידה.
  5. מוסיפים את המלח, פלפל ומערבבים פעם נוספת.
  6. בשלב זה סוגרים את הסיר עם מכסה ומורידים את האש לאש נמוכה תוך כדי ערבוב כל כמה דקות. בישול זה אמור להיערך עד שהמרק הופך לסמיך לפי טעם אישי.
  7. המרק מוכן.

הגשה:

מוזגים מרק לקערה קטנה ואישית ומפזרים מעל מעט בצל ירוק (לפי טעם אישי). בשלב זה ניתן להוסיף מעט פפריקה אדומה, כרכום למי שאוהב ממש. מומלץ להגיש את המרק חם מאד בליווי של לחם חם.המנה יכולה לשמש כמנה עקירית וכן כמנה ראשונה.