מהם אמצעי האוורור העומדים לרשות המסעדות בקיץ?

מסעדה נדרשת להעמיד אמצעי אוורור מגוונים ואפקטיביים עבור האורחים. המטרה מצד אחד היא להנעים את זמנם של האורחים ולהתגבר על מזג האוויר החם והלח של הקיץ הישראלי, אך מצד שני לא להטריד את הסועדים. בגלל זה יש כמה אמצעי אוורור רלוונטיים למסעדות ובתי קפה:

א. מאוורר תקרה – אמצעי האוורור הנפוץ בישראל הוא מאוורר תקרה. זהו מאוורר שניתן להתקין בתוך חלל הפנים של המסעדה, באזור החצר או מתחת לפרגולה. המאוורר מפזר את האוויר בצורה נעימה ואחידה וההפעלה שלו שקטה. בעזרת המאוורר ניתן ליצור אקלים נוח בתוך המסעדה ולעודד לקוחות להיכנס. כמו כן, ניתן לבחור את המאוורר לפי שיקולי אסתטיקה ולשים לב להבדלים בין מאוורר מעץ טבעי, פלסטיק או מתכת.

מאוורר תיקרה במסעדה

Fan.

ב. מאווררים מערפלי מים,שקטים,מיועדים לצנן מקומות פתוחים בחיק הטבע,גני אירועים וכיוצא בזה.
שימוש עם מי ברז. מקרר את הטמפרוטורה ב 4 – 8 מעלות. ניתן לווסת את כמות המים.

ג. מאווררי שולחן – גם מאווררי שולחן יכולים להיות יעילים עבור מסעדות ובתי קפה. עם זאת, במקרה של התקנת מאווררים מן הסוג הזה חשוב להרחיק אותם מעט ממקומות הישיבה. כך ניתן לפזר את האוויר על גבי השולחנות, אך לא להפריע להגשת המנות ולארוחה.

ד. מאווררי עמוד – אי אפשר לדבר על אמצעי אוורור של מסעדות בלי להזכיר מאווררי עמוד. אלו מאווררים שניתן לנייד ממקום למקום, הם נוחים להפעלה והסועדים בעצמם יכולים להשתמש בהם כדי להגביר את הנוחות. מאווררי עמוד מגיעים בדגמים יוקרתיים והם מתאימים גם למסעדות אקסקלוסיביות.
מאווררי עמוד מגיעים בגדלים של בין 18' – 26' ומציבים אותם בדרך כלל בחלל סגור כגון מטבחים.

ה. מאווררי קליפס – מסעדות משתמשות במאווררי קליפס בדרך כלל בחצר, במרפסת או על הגג. את המאווררים האלה קל לתלות על גדרות ולכן הם נחשבים אידיאליים עבור מקומות פתוחים.

ו. מאוורר תעשייתי 3 פאזות קוטר 25' – מותאם לחללים גדולים,בעל 0.75 כוחות סוס ו 900 סיבובי מנוע לדקה.
מרגישים את עוצמת האיוורור למרחוק – וכאמור מיועד יותר לחלל פנימי של מסעדה.

ז. מאוורר תעשייתי גן או תלייה.
קוטר שנע בין 20' – 30' מיועד לשימוש בחלל פתוח במידה ויש למסעדה חללים פתוחים כגון חצרות.

איך משתמשים במאוורר בלי להפריע ללקוחות?

בעלי מסעדות צריכים להציב את האינטרס של הלקוחות והסועדים בראש סדר העדיפויות. חשוב להשתמש במאווררים איכותיים ושקטים, להקפיד על תחזוקה נכונה של המנוע ובמידת הצורך להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי טיפול בתקלות נפוצות.
במקביל, יש להישאר ערניים לדרישות של הלקוחות ולוודא שהמאווררים לא מפריעים להם. את זה ניתן לעשות בתחילת הארוחה וגם לקראת הגשת המנות האחרונות. שימוש נכון במאווררים יהפוך את המסעדה למקום שנעים לשהות בו.