התקנת כיריים חשמליות למטבח

כיריים חשמליות נפוצות ביותר ויותר בתים בגלל שורה ארוכה של יתרונות. במאמר הבא נציג את התכונות של הכיריים ונבין מדוע כדאי לבצע התקנה רק באמצעות חשמלאי

כיריים חשמליות מחליפות את האופציה המסורתית של שימוש בכיריים גז. הן כוללות משטח זכוכית חלק ובוהק, מציעות רמה גבוהה של בטיחות ונוחות להפעלה. הכיריים מצליחות לשלב בין יתרונות אסתטיים ופונקציונאליים. אפשר להתקין אותן בבתים פרטיים ובדירות שכורות, במשרדים ובחנויות וגם במטבחים של בתי קפה, מסעדות ועוד.

התקנת כיריים חשמליות חד פאזי

חשוב לבחור כיריים הנותנות מענה על צרכים ספציפיים. רצוי להגדיר בשלב מוקדם את אופי השימוש בכיריים, להתייעץ עם אנשי מקצוע ולברר לגבי הבדלים בין דגמים. יש גם כיריים הפועלות בשילוב של גז וחשמל המתאימות למי שרוצה לשמור על היתרונות המקוריים. באופן עקרוני, התאמת כיריים למקומן במטבח תלויה במידות ובחיבורי החשמל. כיריים מגיעות במידות שונות ובחלק מהדגמים יש צורך בחיבורי חשמל מיוחדים. בנוסף, יש להתאים את אופי ומספר גופי החימום לצרכי הבישול. סוגי גופי החימום הנפוצים הם רדיאן, היי לייט והלוגן וההבדלים ביניהם באים לידי ביטוי במהירות תהליך החימום ובעוצמתו.

459909563_350x234

מה תפקידו של מתקין מקצועי?

הנה כל הסיבות בגללן כדאי להתקין כיריים חשמליות רק עם חשמלאי מוסמך המחזיק ברישיון ובתעודה:

א. הספק – הדגמים השונים מציעים מספר משתנה של גופי חימום בתוך הכיריים החשמליות. במהלך ההתקנה יש לשים לב להספק הנדרש מהכיריים. הספקי גופי החימום נמדדים בואטים, אך הם אמורים להתאים ללוח החשמל המרכזי בדירה או בבית. חשמלאי יידע לבדוק את ההספק ויבצע את ההתאמות הנדרשות בלוח.

ב. חיבור – חיבור תלת פאזי נחשב תנאי הכרחי בהתקנה של כיריים בעלות שלוש גופי חימום ויותר. במידה ואין בדירה חיבור מן הסוג הזה, לא קיימת אפשרות להוסיף אותו מלבד הזמנת חשמלאי. אסור בשום פנים ואופן להתעסק עם לוח החשמל של הדירה או העסק ללא הסמכה מתאימה. עם זאת, בחלק מהדגמים ניתן להסתפק בחיבור רגיל מסוג חד פאזי. במקרה כזה צריך איש המקצוע לבדוק מה גודל הנתיך הדרוש.

ג. גישה לרכיבי החיבור – הוראות היצרן המצורפות לכיריים חשמליות גורסות כי לבצע את ההתקנה רק באמצעות חשמלאי מוסמך. הסיבה לכך היא בין היתר הצורך בשמירה על גישה לרכיבי החיבור. לפי ההוראות המקובלות, הפנלים והחיבורים של ארון המטבח או כל רהיט בקרבת הכיריים חייבים להיות עמידים בחום של עד 100 מעלות. תפקידו של איש המקצוע הוא לודא גישה נוחה לשני רכיבי החיבור הקדמיים ולשמור על מרחק מינימאלי בין הכיריים לבין הקיר האחורי.

לסיכום, שמירה על הבטיחות היא חלק בלתי נפרד מהשימוש בכל דגם של כיריים חשמליות. יש לעקוב היטב אחר הוראות היצרן ולהזמין איש מקצוע לטובת ביצוע התקנה יעילה, יסודית ובטוחה.

המאמר נכתב באדיבות חשמלאי בראשון לציון