הכל על מאפייני המטבח האיטלקי

כיום יותר ויותר אנשים בוחרים להשקיע את כספי המותרות שלהם בביקור במסעדות. מה שפעם היה נחשב לבילוי שאינו מתרחש לעתים קרובות, כיום הפך להיות הבילוי המועדף על רבים. ישראל שופעת במסעדות נפלאות, המציעות לסועדים חוויות קולינאריות משובחות במיוחד. אחד המטבחים המועדפים ביותר על הקהל הישראלי הוא המטבח האיטלקי, כך שלא מפתיע שהמון סועדים בוחרים לסעוד במסעדות המציעות תפריטים איטלקיים.

כיום ניתן למצוא בישראל מאות של מסעדות איטלקיות משובחות, ותשמחו לגלות כי לא מעטות הן אפילו כשרות. בערים גדולות, קל במיוחד למצוא מקומות שעונים על כל הצרכים שלכם, כך שבין אם אתם מחפשים מסעדות איטלקיות כשרות בתל אביב, בירושלים או בהרצליה, מובטח כי לא תתאכזבו! כיום ניתן להעניק לכלל הסועדים את החוויה בשלמותה, תוך שמירה על מאפייני המטבח האיטלקי ובמקביל הקפדה על כשרות. אז מה הופך את המטבח האיטלקי לכל כך פופולארי ברחבי העולם ובעיקר בישראל?

 

גבינות משובחות

אחד המרכיבים המובילים במטבח האיטלקי הם הגבינות. איטליה ידועה בייצור הגבינות המשובח שלה. בכפרים האיטלקיים האותנטיים, אפילו מייצרים את הגבינות ממש בחצר הבית. מסעדות איטלקיות בארץ מבקשות להעביר את החוויה בשלמותה למיטב העסועדים, כך שמוגשות במסעדות מיטב הגבינות. מדובר על מניפה רחבה של גבינות שהינן חלק בלתי נפרד ממנות מסויימות, וחלקן אפילו מוגשות כפי שהן כמנה בפני עצמה.

הגבינות המובילות את המטבח האיטלקי הן המוצרלה, הבורטה, הריקוטה והפרמז'ן. השימוש בגבינות כל כך נפוץ במטבח האיטלקי, עד שבעזרת הגבינות גם מכינים קינוחים שונים. הדוגמא הקלאסית ביותר היא הטירמיסו – אותו מכינים עם גבינת המסקרפונה, בליווי בישקוטים ואספרסו משובח.

 

צמחי תבלין ריחניים

עבור לא מעטים המטבח האיטלקי הוא לפני הכל בזיליקום. המטבח האיטלקי עושה שימוש נרחב בצמחי תבלין טריים ויבשים. התוצאות? פשוט מדהימות! את סלט הקפרזה לדוגמא, מכינים מגבינת מוצרלה איכותית, עגבניות טריות ועלי בזיליקום. מדובר על מעדן של ממש המוגש גם במסעדות הכשרות. בחיפושכם אחר מסעדות כשרות בתל אביב, לבטח תמצאו מסעדה איטלקית כשרה שתשמח להגיש לכם את המעדן האיטלקי.

צמחי תבלין נוספים בהם נעשה שימוש נרחב הם הטימין, הרוזמרין והאורגנו. מדובר על צמחי תבלין המבשמים את המנות בניחוח משכר. קשה לדמיין את המנות האיטלקיות המסורתיות ללא תיבול ובושם של צמחי התבלין הנפלאים. גם במנות הראשונות וגם במנות העיקריות, השימוש בצמחי התבלין נפוץ, ונעשה בו שימוש רחב.

 

מטבח איטלקי

פסטות טריות

גולת הכותרת של המסעדות האיטלקיות בארץ ובעולם, היא איך לא – הפסטה. המאכל האיטלקי המסורתי הפך להיות חלק מהתפריט של כל בית בעולם, ובעיקר בישראל. החלטתם להתפנק על מנת פסטה טרייה ואיכותית? מסעדות איטלקיות בארץ כאן בשבילכם! כיום מסעדות רבות בוחרות להגיש לקהל הסועדים פסטה טרייה, שהוכנה ממש במסעדה. מדובר על תוצר נפלא שאינו משתווה בטעמו ומרקמו לפסטה המוכרת מהבית.

 

בנוסף לפסטה, מוגשות במסעדות גם מנות הקנלוני, הניוקי והלזניות, שהפכו גם הן לקלאסיקות על זמניות המנעימות ומנחמות סועדים רבים. המטבח האיטלקי מגיש חוויה אמיתית של מרקמים, טעמים וצבע. כל שנותר לכם הוא לבחור את המנה החביבה עליכם, ובתיאבון!