ההיסטוריה של המטבח האיטלקי המפורסם

המטבח האיטלקי מזוהה עם סוגים שונים של פסטה, פיצות מעולות, גלידות וקינוחים מתוקים שכולם אוהבים. למעשה, התרבות הקולינרית של המטבח האיטלקי המפורסם ניזונה מהשפעות של עמים כובשים, בעיקר מצפון אפריקה, מהגרים ומההיסטוריה של המקומיים. גם לאקלים הים תיכוני יש השפעה ניכרת על המטבח האיטלקי, ומעניין לפשפש מתחת לסירים ולמחבתות כדי לגלות סיפורים מעניינים ומשעשעים אודות המנות האיטלקיות המפורסמות כמו פיצה ופסטה.

תרומתה של איטליה לתרבות הקולינרית העולמית

אם תשאלו איטלקים מהי התרומה החשובה ביותר של המדינה לשאר העולם, כולם יענו תשובה זהה, ויצביעו על האוכל האיטלקי ועל תרבות הקולינריה המקומית ששינתה את העולם. בכל מקום בעולם ניתן למצוא מסעדות איטלקיות המתמחות בפיצות טעימות, במגוון סוגי פסטה, בריזוטו, בקינוחים נפלאים כמו טירמיסו וגלידות וכמובן באספרסו.

אם גם אתם תמיד שאלתם את עצמכם מדוע קוראים לפיצה האיטלקית הפופולרית והאהובה ביותר בשם פיצה מרגריטה, כדאי לכם לדעת כי בשנת 1889שהתה בנאפולי מלכת איטליה מרגריטה מסבויה, היא הזמינה את רפאל אספוזיטו, אופה הפיצות המפורסם באותה התקופה, לאפות עבורה את הפיצות הטובות ביותר שלו, אחת מהן כללה גבינת מוצרלה, רוטב עגבניות וריחן, שלושת המרכיבים נועדו לסמל את דגל איטליה, והמלכה אהבה במיוחד את הפיצה הזו, וכך למעשה פיצה מרגריטה קיבלה את שמה.פסטה

עם זאת, הפיצה הפכה למזון מהיר ופופולרי בכל העולם רק לאחר שמהגרים מאיטליה עברו לארה"ב. תוך זמן קצר הפיצה הפכה לאוכל אהוב ובהמשך נפתחו רשתות מזון מהיר המתמחות בפיצות ואלה כבשו בסערה את כל העולם. אין כמו ריח של פיצה הנישא באוויר, כדאי גם לכם לנסות מתכון לפיצה ביתית מושלמת ועשירה בטעמים, שכיף להכין עם הילדים, כדאי לשדרג את הפיצה עם כל התוספות שאתם אוהבים.

עושים סדר בסוגי הפסטה

אם חשבתם שיש רק פסטה מסוג ספגטי, פוזילי ופנה, הרי טעות בידכם. יש מגוון עצום של סוגי פסטה, ביניהם גם פסטה בשם מפתיע הנקראת חונקי כמרים. לחוקרים יש כמה סברות מהו מקור השם, בין השאר יש הטוענים כי כמרים חמדנים ותאוותנים נהגו לזלול את הפסטה במהירות וכתוצאה מכך נחנקו, הסבר אחר הוא שנשות הכפריים נהגו להכין פסטה לכמרים ולאנשי הדת באזור שלהן ללא תמורה, הבעלים שלהן כעסו וקיוו שאנשי הדת יחנקו בזמן האוכל, הסבר נוסף נעוץ בחייהן הקשים של עקרות הבית שהוציאו את זעמן על בצק הפסטה וחנקו אותו, כאשר הן דמיינו כיצד הן חונקות את אנשי הדת שהקשו עוד יותר על חייהן העלובים.

גם לזניה הינה סוג של פסטה, מקורה בנאפולי, וההסבר לשם המקורי טמון במילה לזנון, גיגית ביוונית, מאחר והרומאים השתמשו בסירי בישול גדולים בצורת גיגית כדי להכין את דפי הלזניה. גם מאחורי השם ספגטי יש סיפור מעניין, מקור השם במילה האיטלקית ספגטיני, חוטים קטנים, כדאי לדעת כי איטלקי ממוצע אוכל כ-30 ק"ג ספגטי בשנה.